Imam Masjidil Haram

Assalamu’alaikum

Masih terngiang-ngiang lagi bacaan imam di Masjidil Haram terutamanya Sheikh Abdur Rahman Assudais yang gemersik suaranya. Biasanya aku dengar di corong radio je dan bila mendengarkan suaranya yang mengimamkan solat Maghrib di Masjidil Haram, Allahuakbar. Rasa macam mimpi yang aku taknak ada kesudahannya. Menyentuh jiwa dan perasaan dengan kelunakan suara yang merupakan anugerah daripada Allah.

Aku ada satu tabiat setiap kali solat di sana, sebelum solat aku akan on recorder dekat handphone aku untuk rakam bacaan Imam-Imam di Masjidil Haram. Nak buat kenangan bila balik sini. Mana nak cari suara Imam selunak di Masjidil Haram kan? Pada aku, kalau Sheikh Abdur Rahman tu dahlah gemersik dan lunak, ada seorang imam ni lagilah buat aku haru. Sedapnya bacaan dia tapi aku tak tahu nama dia apa? Aku pergi kedai pun tak jumpa bacaan Quran daripada dia mungkin sebab dia Imam baru agaknya. Ada siapa-siapa yang tahu nama pemilik suara di bawah ini? Silakan berkongsi…..😦

http://w.soundcloud.com/player/?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F40366537&show_artwork=true

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s