Nak Kawin Boleh Tak?

Assalamu’alaikum

Hahaha. Apa masalahnya kalau aku nak kawin kena mintak kebenaran kat sini dulu kan? Umi aku bagi green light je. Ayah aku dah bersedia nak jadi wali. Setiap kali aku tak faham belajar, mesti aku rasa nak kawin. Aku pun tak tahu apakah signifikannya? Semua orang macam ni ke?

Sebenarnya aku terbaca entri kak Aya pasal perempuan lambat kawin. Sebenarnya akak tidak keseorangan. Saya pun rasa macam tu jugak kak. Walaupun usia saya baru saja menjejaki 20-an.:mrgreen:๐Ÿ˜€

Saya pinjam kata-kata yang ada di blog akak jugak. Terima kasih.

โ€ You might be married to the worst man on earth, like Asiah who married Firaun (Pharoah), but it didnโ€™t change her (aqidah).
You might be married to the best man on earth, like Nabi Lutโ€™s wife, yet that doesnโ€™t mean youโ€™re going to Jannah with him.
You might not be married at all, like our beloved Maryam yet Allah SWT places your status above all other women on earth.
Have faith in Allah always and place your full trust in Him. Heโ€™s the central focal point of our lives โ€œ

– Heba El-Haddad

Esok aku ada pembentangan Public International Law. Kenapa subjek ni terlalu senang untuk difahami. #$%^&

This entry was posted in Agama dan Pedoman, Info dan Artikel, Kehidupan Peribadi, Lelaki dan Wanita. Bookmark the permalink.

21 Responses to Nak Kawin Boleh Tak?

  1. kin says:

    nak kawen gak ^_^

  2. titan says:

    huh. tak leh. tak leh. muda lagi ni.. โ—

  3. lazaac says:

    mcm best je belajar law… ๐Ÿ™„

    kahwin jer dlu, pastu smbg belajar lg… huhu.. ๐Ÿ˜›

  4. tehr says:

    Nak kawin gak
    Hehe
    (harap orang rumah tak baca ni)

  5. akubiomed says:

    Bila ada tekanan mencari jalan keluar menjadikan kahwin sebagai alasan. Habiskan belajar dahulu.๐Ÿ™‚

  6. Aya says:

    Kalau kahwin jangan lupa jemput kak Aya.. hehehe… Adik Adele jangan susah hati,kita masih ada geng..hehe..

  7. Mekar says:

    Sya pun ketegori lambat kawin. mungkin faktor sekeliling buat ia jadi begitu. masa sya kerja dulu, kalu stress kat pejabat, mesti rasa nak kawin (tp xde calon) supaya kurang tekanan tu (entah la, kadang2 rasa mcm xde kaitan je..hehe).

    Skrg da kawin…Lega. Pastu pikir lain pulak. Bila la aku nak dapat anak? hehe..macam2 kan?

Leave a Reply

