Pukul Enam Pagi Mesti Kita Bangun

Pukul enam pagi mesti kita bangun
Terus gosok gigi mandi dan solat subuh
Cium tangan ayah cium tangan ibu
Terus ambil buku pergi sekolah

Jalan tepi-tepi
Jalan lekas-lekas
Sampai awal pagi
Cucikan kelas

Rajin baca buku
Rajin mengira
Ikut cakap cikgu
InsyaAllah berjaya!

Lagu anak sedara aku masa dia tadika dulu. Setiap hari diorang menyanyi sampai aku pun dah terhafal sekali.uhuu. Sesiapa yang nak tahu rentak lagu kenalah contact aku, nanti aku nyanyi๐Ÿ˜ฏ

This entry was posted in Others and tagged , , , . Bookmark the permalink.

30 Responses to Pukul Enam Pagi Mesti Kita Bangun

  1. Juan says:

    ermmm, sedap ker kamu nyanyi, hehehe

  2. padin says:

    wah bukan je berbakat dalam lakonan, tapi boleh menyanyi jugak?
    Wallaahh.. hahahaa

  3. titan says:

    jangan nyanyi. nanti hujan. ๐Ÿ˜ˆ

  4. akubiomed says:

    Sekarang ini cium orang tua dan tidak lama lagi cium tangan suami pula.๐Ÿ™‚ Hah gasaklah dapat 3 anak buah tidak tahu berapa lama dapat bertahan.๐Ÿ™‚

  5. Mama Murai says:

    Hehe, perangai sama macam anak saya masa ngaji kat tadika dulu, tiap pagi mesti nyanyi

    Pak Mamat ada kebun,
    a,e,i,o,u
    di kebunnya ada lembu
    a,e,i,o,u
    Moo sana moo sini

    ntah lepas tu pe… tapi kadang-kadang gelak juga dengar lagu-lagu cikgu dia ajar.

    • adele says:

      baguslah kalau tengok budak2 kecik seronok pergi tadika..
      hari2 balik menyanyi..
      kalau sedih je mesti ada yg tak kena dgn tadika tu..๐Ÿ˜€

  6. zulkbo says:

    salam..
    ha ha..lucunya anak-anak
    sedara bergambar..mesti
    aktif belaka nih๐Ÿ™‚

  7. maza says:

    wakakakak…

    betul2 membawa maza kembali ke alam persekolahan tadika yg sudah berpuluh2 tahun berlalu.. hahahhaa

    lagu yg sama dok sebuk hafal..
    yg dapatnya hanya rangkap pertama..
    rangkap lain2 bila bikin persembahan sekadar terkumat kamit kan mulut sahaja…

    • adele says:

      peliknya maza gelak..mcm kakak tua je bunyinya..hahaha

      uish, rupanya lagu ni dah lama rupanya? hehe..

      • maza says:

        uiks.. kalau gitew, maza mau pattern gelakan yg unik itew.. jgn tiru aaa.. hahahahha

        psst; lagu ni zaman tok nenek abah maza lagi dah dinyanyikan lah.. ish ish ish..

        hahahaha๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜†

  8. nizamghazi says:

    Kalau macam tu nak contact Adele lah.
    Suh nyanyi. huhuhu. Mana taw lagi sedap dari rossa ๐Ÿ˜‰

  9. Cyza says:

    Terimbau kenangan zaman kecik2 dulu…hehe

  10. Wan Gerrard says:

    adik sedara selalu nyanyi lagu2 camni bile datang rumah, siap ajar lagi hehe

  11. bardboo says:

    cuba letak video tengah nyanyi lagu ni kat blog…so tak perlulah nak contact2..hehe…

  12. Mekar says:

    Sama la macam adik saya masa kecik dulu. Asal balik tadika, dia mesti nyanyi satu lagu sampai kami kat rumah semua boleh hafaz lagu tu. ๐Ÿ˜†

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s